2013/01/30

Kuna üheks teemaks aines oli tegevuse kava tegemine, siis otsustasin selle oma blogisse koos lisa materjalidega üles laadida

Tegevuse kava:

ÕPPETEGEVUSE KAVA
 
Tegevuse temaatika:Kõik nüüd ruttu seenele
Laste vanus: 5-6 aastased
Eesmärgid:
1. Laps teab mis on seen ja mida sellega tehakse.
2. Laps õpib tundma erinevaid seene liike.
3. Laps suudab tegutseda teiste lastega koos.
4. Laps oskab esemeid järjestada suuruse järgi.
5. Laps lahendab erinevaid teemaga kokku minavaid töölehti
 
Vahendid: PowerPointi esitlu SEENED, töölehed, pildid
Tegevuse käik:

Laste tähelepanu haaramiseks palun lastel võtta istet vaiba peale istuma. Tutvustan lastele, millest hakkame rääkima ehk teen sissejuhatuse teemasse SEENED. Räägin lastega, millised on seened, millised need välja näevad, milleks me neid kasutame. Samal ajal näitan lastele pilti seene ehitusest.
Pärast lühitutvustust räägin neile, et vaatleme mõnda seene liiki lähemalt ja võtan selle jaoks abiks PowerPointi esitluse seened. Tutvustan lastele puravikku, roosat ja kollast pilvikut, männiriisikat, kukkeseent, punast ja valget kärbseseent ning metsšampinjoni. Koos latega vaatleme neid seeni, otsime sarnasusi ja erinevusi. Koos lastega arutlen ka milliseid neist seentest me võime süüa ja milliseid mitte.
Et paremini meelde jääks, mängin lastega õppemängu “Seenel käik”. Annan igale lapsele kätte korviga seene pildid. Teatan lastele, et keegi on seenel käinud, aga suure kiiruga kaasa toonud kõik seened. Laste ülesandeks on korvist välja korjata mürgised seened. Hiljem koos lastega vaatan, kas kõigil on ikka korvis ainult söögiseened.
Kui lastega olen selle mängu ära mänginud, teatan neile, et nüüd hakkame seente kohta töölehti tegema. Esimeseks ülesandeks on aidata lastel leida kui palju Mari, Jüri, Aadu ja Iti korjasid. Teiseks ülesandeks on piltide järjestamine suuruse järgi.
Kui lastega on koos töölehed tehtud, siis küsin neilt, milliseid seeni me võime süüa, milliseid mitte. Teatasin lastele, et enne mängima minemist saab nööd igaüks joonistada endale oma seene. Palun lastel ise valida, millist seent nad tahavad teha, kas puravikku, pilvikut, männiriisikat, kukkeseent, kärbseseent ning metsšampinjoni. Vastavalt nende valitud seenele panin välja vaatamiseks PowerPointis kasutatud pildid. Kui pildid on tehtud, palun neil alla kirjutada seene nime ja kas see on söögiseen või mürgiseen. Pärast seda kiidan neid tehtud töö eest ja luban mängima
 
Analüüs:
Õppetegevuse läbiviimise algul sujus teema arutamine hästi. Lapsed osalesid aktiivselt vestlusel, eriti kui said ise öelda, mida nad seentest arvavad. Lastele meeldis ka PowerPointi esitlus. Mõnest pildist ei saanud hästi aru. Järgneval korral lihtsalt iga liigi kohta ainult üks seen, et lapsi mitte liiga segatusse ajada.
Töölehtede juures tekkis problem teie töölehe juures kuna algul ei saanud nad aru ülesandest. Mängu ajal said lapsed aru antud ülesandest, aga algul tekitas neile segatust pildid kuna need erinesid nendest, mida kasutasin PowerPointis. Sel hetkel tuli lastele uuesti näidata, milline seen on pildi peal. Pärast seda said lapsed aru ning mäng nendega oli edukas.
Seente joonistamisel oli populaaremad valikud puravik, kukeseen, roosa pilvik ja kärbseseen.
Enamjaolt läks plaanitud tegevus hästi, lapsed võtsid aktiivselt osa tegevusest. Neile pakkus lõbu seente joonistamine ja hiljem teistega joonistatu võrdlemine.


Lisa materjalid:

PowerPoint eistlus slideshare'i keskkonnas
http://www.slideshare.net/piretlaanes/seened-16306855

Tööleht I

Tööleht II


 Mängu kirjeldus. Tegevuses oli kasutusel mängu kolmas variant

Seene ehituse pildid - kärbseseen ja kivipuravik.
















Tegevus oli kohati päris lõbus ja lastele see meeldis.

No comments:

Post a Comment