Tegevuse kava:
ÕPPETEGEVUSE KAVA
Tegevuse temaatika:Kõik nüüd ruttu seenele
Laste vanus: 5-6 aastased
Eesmärgid:
1. Laps teab mis on seen ja mida sellega tehakse.
2. Laps õpib tundma erinevaid seene liike.
3. Laps suudab tegutseda teiste lastega koos.
4. Laps oskab esemeid järjestada suuruse järgi.
5. Laps lahendab erinevaid teemaga kokku minavaid
töölehti
Vahendid: PowerPointi esitlu SEENED, töölehed, pildid
Tegevuse käik:
Laste
tähelepanu haaramiseks palun lastel võtta istet vaiba peale istuma. Tutvustan
lastele, millest hakkame rääkima ehk teen sissejuhatuse teemasse SEENED. Räägin
lastega, millised on seened, millised need välja näevad, milleks me neid
kasutame. Samal ajal näitan lastele pilti seene ehitusest.
Pärast
lühitutvustust räägin neile, et vaatleme mõnda seene liiki lähemalt ja võtan
selle jaoks abiks PowerPointi esitluse seened. Tutvustan lastele puravikku,
roosat ja kollast pilvikut, männiriisikat, kukkeseent, punast ja valget
kärbseseent ning metsšampinjoni. Koos latega vaatleme neid seeni, otsime
sarnasusi ja erinevusi. Koos lastega arutlen ka milliseid neist seentest me
võime süüa ja milliseid mitte.
Et paremini
meelde jääks, mängin lastega õppemängu “Seenel käik”. Annan igale lapsele kätte
korviga seene pildid. Teatan lastele, et keegi on seenel käinud, aga suure
kiiruga kaasa toonud kõik seened. Laste ülesandeks on korvist välja korjata
mürgised seened. Hiljem koos lastega vaatan, kas kõigil on ikka korvis ainult
söögiseened.
Kui lastega
olen selle mängu ära mänginud, teatan neile, et nüüd hakkame seente kohta
töölehti tegema. Esimeseks ülesandeks on aidata lastel leida kui palju Mari,
Jüri, Aadu ja Iti korjasid. Teiseks ülesandeks on piltide järjestamine suuruse
järgi.
Kui lastega
on koos töölehed tehtud, siis küsin neilt, milliseid seeni me võime süüa,
milliseid mitte. Teatasin lastele, et enne mängima minemist saab nööd igaüks
joonistada endale oma seene. Palun lastel ise valida, millist seent nad tahavad
teha, kas puravikku, pilvikut, männiriisikat, kukkeseent, kärbseseent ning
metsšampinjoni. Vastavalt nende valitud seenele panin välja vaatamiseks
PowerPointis kasutatud pildid. Kui pildid on tehtud, palun neil alla kirjutada
seene nime ja kas see on söögiseen või mürgiseen. Pärast seda kiidan neid
tehtud töö eest ja luban mängima
Analüüs:
Õppetegevuse
läbiviimise algul sujus teema arutamine hästi. Lapsed osalesid aktiivselt
vestlusel, eriti kui said ise öelda, mida nad seentest arvavad. Lastele meeldis
ka PowerPointi esitlus. Mõnest pildist ei saanud hästi aru. Järgneval korral
lihtsalt iga liigi kohta ainult üks seen, et lapsi mitte liiga segatusse ajada.
Töölehtede
juures tekkis problem teie töölehe juures kuna algul ei saanud nad aru
ülesandest. Mängu ajal said lapsed aru antud ülesandest, aga algul tekitas
neile segatust pildid kuna need erinesid nendest, mida kasutasin PowerPointis.
Sel hetkel tuli lastele uuesti näidata, milline seen on pildi peal. Pärast seda
said lapsed aru ning mäng nendega oli edukas.
Seente
joonistamisel oli populaaremad valikud puravik, kukeseen, roosa pilvik ja kärbseseen.
Enamjaolt
läks plaanitud tegevus hästi, lapsed võtsid aktiivselt osa tegevusest. Neile
pakkus lõbu seente joonistamine ja hiljem teistega joonistatu võrdlemine.
Lisa materjalid:
PowerPoint eistlus slideshare'i keskkonnas
http://www.slideshare.net/piretlaanes/seened-16306855
Tööleht I
Tööleht II
Mängu kirjeldus. Tegevuses oli kasutusel mängu kolmas variant
Seene ehituse pildid - kärbseseen ja kivipuravik.
Tegevus oli kohati päris lõbus ja lastele see meeldis.
No comments:
Post a Comment